Dominique Pifarély

Dominique Pifarely - Time Before And Time After (2015) [Official Digital Download 24bit/88,2Hz]

Dominique Pifarély - Time Before And Time After (2015)
FLAC (tracks) 24 bit/88,2 kHz | Time - 63:13 minutes | 1,15 GB
Studio Master, Official Digital Download | Artwork: Digital booklet

French violinist Dominique Pifarély – last heard on ECM a decade ago on Stefano Battaglia’s Re: Pasolini – returns to the label with an outstanding solo violin recital, drawn from performances at the Auditorium Saint-Germain in Poitiers and Cave Dimière in Argenteuil. The music is totally improvised – apart from a free interpretation of the jazz standard “My Foolish Heart” by Victor Young – and it roves through a range of moods and atmospheres, textures and tone colours, dynamically and unpredictably.
Louis Sclavis / Dominique Pifarely - Acoustic Quartet (1994) {ECM 1526}

Louis Sclavis / Dominique Pifarely - Acoustic Quartet (1994) {ECM 1526}
EAC 0.99pb4 | FLAC tracks level 8 | Cue+Log+M3U | Full Scans 300dpi | 289MB + 5% Recovery
Genre: Jazz, Avant-Garde Jazz

After debuting with his quintet on Rouge, reedist Louis Sclavis returned to ECM with French jazz violin phenom Dominique Pifarély to front this trend-setting session. Joined by guitarist Marc Ducret and bassist Bruno Chevillon, the so-called Acoustic Quartet snaps right into action with “Sensible,” the first of four pieces by Sclavis. It is, like every track that follows, an astute blend of composed and improvisatory elements that pairs instruments cleverly and with panache.

(Drame) Les Anges du péché [DVDrip] 1943  Video

Posted by galmuchet at Oct. 24, 2010
(Drame) Les Anges du péché [DVDrip] 1943

(Drame) Les Anges du péché [DVDrip] 1943
RIP+UP | XviD-1407 | [email protected] | 640x464 | French (English, Spanish, German, Italian idx+sub in file) | 1h27 | 1.0 Gb
France 1943
Realisation Robert BRESSON

Avec Renée Faure (Anne-Marie Lamaury), Jany Holt (Thérèse), Sylvie (La prieure), Mila Parély (Madeleine), Marie-Hélène Dasté (Mère Saint-Jean), Yolande Laffon (Madame Lamaury), Paula Dehelly (Mère Dominique)

Anne-Marie, une jeune fille du monde, choisit pour entrer en religion, le couvent des Dominicaines de Béthanie, congrégation au service des détenues, dont bon nombre de novices sont des « réhabilités » sortant de prison. Au cours d'une visite de prison, Anne-Marie remarque Thérèse, une détenue particulièrement aigrie et rétive à toute influence. A sa sortie de prison, Anne-Marie lui propose de la rejoindre au couvent. Elle refuse mais revient s'y réfugier, après avoir tué son amant, responsable du vol pour lequel elle avait été condamnée. Anne-Marie l'accueille avec une joie triomphante et veut en faire son « élève en béatitude ». Anne-Marie, ayant refusé d'accomplir une pénitence qu'elle estime injuste, est renvoyée du couvent. Les sœurs la découvrent un matin inanimée sur la tombe du fondateur de l'Ordre. La Mère Prieure décide de la réintégrer et lui donne pour garde-malade Thérèse qui voit dans l'attitude d'Anne-Marie une nouvelle tentative pour lui arracher son secret. Thérèse décide de s'enfuir du couvent. Anne-Marie tente de la rattraper, mais elle tombe de faiblesse en appelant Thérèse qui, bouleversée, revient. Mourante, Anne-Marie prononce ses vœux. Pendant ce temps la police arrive pour arrêter Thérèse qui se constitue prisonnière. Sa peine purgée, elle reviendra prendre la place de Sœur Marie qui donna sa vie pour elle.

The story follows a group of nuns as they bring two new members, Anne-Marie and Thérèse, into their family. This particular community of nuns specializes in serving imprisoned women while they are in prison, and offering them a place in the convent when they are freed. Anne-Marie comes to the sisters from a bourgeois life. With no prison in her background, she stands apart from most of the nuns. Thérèse on the other hand, begins the film as the most feared inmate in the prison. Only through Anne-Marie, an instrument of grace in the film, does Thérèse finally find her redemption. What makes Bresson’s film both interesting and excellent is not in his choice of tales, but rather in how he executes this telling of that old redemption story.