Shlomo Sand

Shlomo Sand, "Comment j'ai cessé d'être juif : Un regard israélien"  eBooks & eLearning

Posted by TimMa at March 19, 2015
Shlomo Sand, "Comment j'ai cessé d'être juif : Un regard israélien"

Shlomo Sand, "Comment j'ai cessé d'être juif : Un regard israélien"
Publisher: Flammarion | 2013 | ISBN: 2081278367 | French | EPUB | 138 pages | 0.99 Mb

La problématique principale déroulée dans cet essai ne manquera pas d'apparaître illégitime, et même révoltante, à plus d'un lecteur. Elle sera d'emblée récusée par nombre de laïcs déterminés à se définir comme juifs. Pour d'autres, je ne serai qu'un traître infâme, rongé par la haine de soi. Des judéophobes conséquents ont déjà qualifié d'impossible, voire d'absurde, une telle question, parce qu'ils considèrent qu'un juif sera toujours d'une autre race. …
Shlomo Sand, "Comment la terre d'Israël fut inventée : De la Terre sainte à la mère patrie"

Shlomo Sand, "Comment la terre d'Israël fut inventée : De la Terre sainte à la mère patrie"
Publisher: Flammarion | 2012 | ISBN: 2081278464 | French | EPUB | 365 pages | 0.7 Mb

Les mots "terre d'Israël" renferment une part de mystère. Par quelle alchimie la Terre sainte de la Bible a-t-elle pu devenir le territoire d'une patrie moderne, dotée d'institutions politiques, de citoyens, de frontières et d'une armée pour les défendre ? […]
Shlomo Sand, "Comment le peuple juif fut inventé : De la Bible au sionisme" (repost)

Shlomo Sand, "Comment le peuple juif fut inventé : De la Bible au sionisme"
Publisher: Fayard | 2008 | ISBN: 2213637784 | French | EPUB | 446 pages | 1.1 Mb

Quand le peuple juif fut-il créé ? Est-ce il y a quatre mille ans, ou bien sous la plume d'historiens juifs du XIXe siècle qui ont reconstitué rétrospectivement un peuple imaginé afin de façonner une nation future ? Dans le sillage de la " contre-histoire " née en Israël dans les années 1990, Shlomo Sand nous entraîne dans une plongée à travers l'histoire " de longue durée " des juifs. …

The Invention of the Jewish People (Repost)  eBooks & eLearning

Posted by manamba13 at Feb. 16, 2015
The Invention of the Jewish People (Repost)

The Invention of the Jewish People by Shlomo Sand
English | 2009 | ISBN: 1844674223 | 332 Pages | PDF | 2 MB

A historical tour de force that demolishes the myths and taboos that have surrounded Jewish and Israeli history, The Invention of the Jewish People offers a new account of both that demands to be read and reckoned with.

The Invention of the Jewish People (Repost)  eBooks & eLearning

Posted by rwdfox at Jan. 30, 2013
The Invention of the Jewish People (Repost)

Shlomo Sand, "The Invention of the Jewish People"
V..o (10-2009) | PDF | 332 pages | ISBN: 1844674223 | 2Mb

Comment le peuple juif fut inventé : De la Bible au sionisme  eBooks & eLearning

Posted by tot167 at Jan. 29, 2010
Comment le peuple juif fut inventé : De la Bible au sionisme

Shlomo Sand, "Comment le peuple juif fut inventé : De la Bible au sionisme"
Fayard | 2008 | ISBN: 2213637784 | 446 pages | PDF | 2,2 MB

Twilight of History  eBooks & eLearning

Posted by IrGens at May 20, 2017
Twilight of History

Twilight of History by Shlomo Sand, translated by David Fernbach
English | May 2, 2017 | ISBN: 1786630222 | EPUB | 304 pages | 0.5 MB
Shlomo Mintz, Yefim Bronfman - Gabriel Faure: Violin Sonatas (1987)

Shlomo Mintz, Yefim Bronfman - Gabriel Fauré: Violin Sonatas (1987)
EAC | FLAC | Tracks (Cue&Log) ~ 207 Mb | Mp3 (CBR320) ~ 118 Mb | Scans ~ 42 Mb
Genre: Classical | Label: Deutsche Grammophon | # 423 065-2 | 00:51:49

In the 41 - year gap between these two sonatas Fauré, increasingly beset by deafness, withdrew into a more private, recondite world all his own. The Second, in consequence, has never enjoyed the popularity of the First—and in fact was conspicuous by its absence from the CD catalogue until this welcome new release. Collectors may recall that when Lydia Mordkovitch and Gerhard Oppitz recorded the First for Chandos they preferred to couple it with Richard Strauss's early Sonata in E flat. Comparison of the two teams in the A major Sonata, Op. 13, leaves me in no doubt that the newcomers would be my first choice. In saying that, I don't want to underestimate Mordkovitch. But with her fine-spun, silken tone and sensitively tapered phrasing she is far too often overpowered by Oppitz, who in the resonant acoustic of St Luke's Church, Chelsea, emerges not only too loud but also rather too often the victim of his own over-generously used right pedal. The Cologne venue accorded to Mintz and Bronfman is kinder: though anything but timid Bronfman preserves far greater textural clarity, and never allows his piano to outweigh Mintz's violin unless at the composer's own behest.(Gramophone, 1/1988)

Ein Stein auf meinem Herzen - Shlomo Birnbaum & Rafael Seligmann  eBooks & eLearning

Posted by Maroutan at Nov. 9, 2016
Ein Stein auf meinem Herzen - Shlomo Birnbaum & Rafael Seligmann

Ein Stein auf meinem Herzen: Vom Überleben des Holocaust und dem Weiterleben in Deutschland - Shlomo Birnbaum & Rafael Seligmann
German | 2016 | 176 Pages | ISBN: 3451375869 | EPUB | 2.31 MB

Shlomo Birnbaum, geboren 1927, wächst in einem jüdisch-orthodoxen Haus im polnischen Tschenstochau auf. Nach dem Einmarsch der Nazis im September 1939 muss die Familie ins Ghetto. Der Alltag ist bestimmt von Angst und Tod, noch heute sagt Birnbaum: »Ich habe erlebt, wie meine Mutter in den Tod geschickt wurde, wie meine Brüder und Schwestern umgebracht wurden. Ich konnte nicht mehr glauben. Wo war Gott?« Zusammen mit seinem Vater Arie, der ihn immer wieder rettet, überlebt Shlomo, muss aber nach seiner »Befreiung« Sklavenarbeit in einer Rüstungsfabrik leisten und wird nach dem Krieg erneut mit mörderischem Judenhass konfrontiert – diesmal von Seiten der Polen…
Shlomo Mintz, Giuseppe Sinopoli - Beethoven: Violin Concerto, Romances (1988)

Shlomo Mintz, Giuseppe Sinopoli - Beethoven: Violin Concerto, Romances (1988)
EAC | FLAC (tracks+.cue, log) - 294 MB | MP3 (CBR 320 kbps) - 164 MB | Covers Included | 01:05:22
Genre: Classical | Label: Deutsche Grammophon | Catalog: 4230642

Judging simply by timings, Mintz and Sinopoli seem to have decided on a middle path in their approach to the first movement of this concerto: they take nearly a minute less over it than Mutter and Karajan (also on DG), about a minute and a half more than Perlman and Giulini on EMI. Using ears rather than a stopwatch, however, they seem to be giving by far the slowest performance of the movement that I have heard in years. It is a reading from which anything which might savour of soloistic display has been expunged, in which no note, even one of a flourish of semiquavers, is allowed to be 'merely' decorative. Mutter is fond of polishing every note like a jewel, too, but the very opening of the concerto in hers and Karajan's reading sounds positively sprightly set beside the newcomer. The moment Mutter enters the speed slackens markedly, but Karajan watchfully assures that the pulse returns with each tutti, and a sense of momentum is present throughout, even during the soloist's most wayward rhapsodizings.